Trauma yang membina

By mrs.bcc - Oktober 03, 2020





(sumber dari google)

 

 

 

Sejak aku konsisten hiking ni, banyak aku belajar tentang penjagaan diri aku dengan baik.


Cara jalan, cara pernafasan dan yang terbaru ni cara aku nak recover trauma aku.. Aku ni sejenis yang sangat penakut, tambah-tambah lagi, berkenaan dengan sakit yang berkaitan badan aku. Aku boleh tetiba trauma tanpa aku sedar.


Baru-baru ni, aku cramp masa aku hiking dekat track 4.2km (orang kat sini, panggil bukit jahat) aku naik bukit ni for the first time, after fun hiking, aku tak sangka aku boleh cramp dekat situ. & kali kedua aku naik lagi, aku ingat aku sekuat sebelum ni, aku tak sangka aku jadi orang yang sangat gayat, aku tak yakin diri yang aku boleh baca jalan tu.. sampai kawan aku kena push aku dari belakang.. Tolak aku, ajar aku cara pilih jalan, supaya aku tak gayat. Aku boleh habiskan masa dekat situ 2 jam. Nampak sangat tu bukan pace aku..


Dan aku decide aku nak naik track basikal, (track landai & relax je) Pergh yang ni, untuk first day pun aku takut & tak yakin, worst hidup aku, aku da rasa macam nak give up dengan diri aku ni.. Sebab teruk sangat trauma aku. Tapi aku bersyukur, aku dapat sahabat yang support aku, yang sentiasa cuba untuk aku hilangkan trauma aku ni. Kali yang kedua aku naik, da makin ok, walaupun aku still takut lagi, tapi tak la macam sebelum ni😭😭😭


Aku memang sejenis cepat trauma kalau ada injured kat badan aku🤣🤣🤣 Dahulu masa aku darjah 2, aku accident, aku yang langgar kereta sebab takut anjing😝 kaki aku luka sikit je, kat bahagian lutut, tapi aku tak boleh jalan seminggu🤣🤣🤣 (punyalah penakut aku ni😝)


mrs.bcc : Aku memang sejenis penakut dengan y menyakitkan tubuh badan aku, tapi jiwa aku kental sampai semua orang tak boleh tumpaskan aku. Aku harap korang pun sejenis yang kuat dari segi mental & hati, supaya kita boleh hadap ujian y next.. Semoga ujian yang ALLAH bagi sentiasa diringankan, bukan lah hard sangat😭😭😭

  • Share:

You Might Also Like

0 comments

Thank You For Your Comments Feel Free To visit Again~