Makan on time or Jaga perut?

By mrs.bcc - Oktober 02, 2020


(sumber dari google)





Aku sejenis makan on time, tak kisah la makanan apa yang boleh capai dalam mulut, janji on time, Breakfast, Lunch, Dinner. atau kadang-kadang curi makan bila lapar.. lelagi magiee


Aku terlalu jaga, sebab fakta mengatakan jika tak jaga perut boleh ada kesan sakit bahagian perut & buah

pinggang..semua masalah kesihatan mostly dari perut.. jaga2 ape yang kita makan..


Aku pula, sejenis yang berketurunan masalah penyakit perut. Aku tersilap saja, & terskip makan, Hospital pun memanggil-manggil aku datang. Apa lagi, drip air berbotol-botol la sampai aku stabil balik.


Sejak aku selalu travel, mama aku akan bekalkan aku biskut, & chocolate dalam beg aku. Dia akan pastikan aku mesti makan, sumbat apa-apa dalam mulut, sementara aku busy meeting or attend event.. Atleast perut aku terjaga.


Lepas je, habis event or meeting baru la aku makan puas-puas😝. Tapi selalunya aku travel, aku bukannya lalu makan, asyik teringat masakan mama aku kat rumah🙈 erti kata lain, seperti makan tak kenyang, tidur tak lena macam orang bercinta😝. ok bye


mrs.bcc : Makan kena on time, nanti ALLAH tarik nikmat rezeki kesihatan masa tu ko tahu la, nak menghargai waktu-waktu ko skip makan dulu😭



  • Share:

You Might Also Like

0 comments

Thank You For Your Comments Feel Free To visit Again~