Nak kahwin sangat!!!

By mrs.bcc - Oktober 11, 2020





Masa aku single dulu & selesa hidup single, aku selalu pelik tengok kawan-kawan aku yang asyik cakap, “aku nak kahwin”.


Ada tu, siap menangis lagi, sebab nak kahwin sangat, ada tu tiap-tiap hari merengek dekat aku nak kahwin. 


Aku pelik dengan diorang ni, kenapa nak kahwin sangat? sedangkan ada tu jodoh pun tak nampak-nampak, ada tu bf “dia” tu tak show dia punya effort untuk nak kahwin pun. Ada tu, siap tiba-tiba pasangan dia hilang. Tapi still nak kahwin😅 Aku pula, bingung aku da tak tahu nak nasihat macam mana. Aku cuma boleh cakap, sabar nanti ALLAH akan bagi yang terbaik, temukan yang terbaik. Sekarang ni kau single, let’s enjoy dengan aku. Let’s explore mana yang kau tak boleh ketchup lagi.. Nanti bila tiba masanya datang la jodoh kau tu..


Tapi, akhirnya jadi semua ni pada diri aku.. hahaha, ambek kau!! Adik aku usik pasal jodoh, “tak kahwin la nanti kalau perangai macam ni”. “Aku tiba-tiba melenting tak tentu pasal”. Masa tu adik aku pelik da dengan perangai aku.  Cumanya dalam hati dia terdetik, “dia ni nak kahwin sangat da ni”. Sebab sebelum ni, kalau cakap isu jodoh, aku la orang paling tak kisah, & siap bagi alasan lagi, “aku nak kahwin dengan orang kaya”, ataupun aku akan cakap macam ni, ala relax la jodoh tu pun tengah relax macam aku sekarang. hahaha macam-macam alasan aku keluarkan.. 


Oh part orang tua, aku akan cakap, tolong doakan ye, saya dapat jodoh yang terbaik dari ALLAH. itulah ayat aku, kalau orang tanya aku tentang jodoh aku. Ada juga, makcik & pakcik yang nak kenenkan aku, aku cuma cakap nanti saya cari sendiri.. Walaupun realitinya, ramai orang masuk merisik, dan meminang aku, aku tolak.. apa nak jadilah aku masa tu kan.😅


Mrs.bcc : Kalau da nak kahwin sangat tu, maksudnya kau da sampai seru😝

  • Share:

You Might Also Like

0 comments

Thank You For Your Comments Feel Free To visit Again~