semalam n rini

By cikwie - Januari 13, 2015

assalamualaikum, haa semalam punye cite pon ta habis agi.. ehhehe.. biasa laa 1st day skolah kan.. macam 2 ragam yg ada aku nampak.. heheh sonok je tgk hoho..

ada budak disuruh makan.. then dia makan laa. sebb dah beli.. hmm.. pas tu dia dok ushar2 aku.. hahah then aku ckp laa "adik makan yek lek lok makan sampai habis. tau takpe makan pepelan" hahahha ok laa.. dia pon makan2



then sampai satu tahap.. aku dok gak perati.. dia main2 je.. mcm taknak makan.  hahah dah kenyang kot gamaknye. la.. pas tu aku wat bodo je.. then.. dia pi tetibe nagih.. haiz..
ape halnye pon nagis tetibe.. then aku dtg lew. ckp kenape ni dik.. pedas ke ape ke. tercekik ke.. "dia ckp yuqwkjdhfkhk.." entah ape yg dia nak ckp.. .aku terus budget.. ahahha.. owh ta larat.. takpe la.. ta larat tinggal je laa.. minum air.. then pi main.. " dan dan terus senyap. takde nagih cam org gile" ahhaha bernas budak2 sekarang ni..

ahahahah.. ok la itu cite petang semalam lah.. hmm..then aku jumpe ngan member aku lah.. dia baru balik dari kelantan dengan misi.. owh bnyk dia ceritakan.. dan gambar2 yg terdapat dalam hanpon dia pon da tau bagaimana  suasana di sana.. hmmm media di tv berita di dada surat khabar tidak menceritakan.

hmm sedih .. memang sedih.. sekrang ni media aku tableh percaya lew.. sbb ape yg deme gtau kat kite sume nye ta sama ape yang ada kat sana.. huh.. beruntung dapat pegi.. hmm ape pon.. insyallah kalo diorang pegi lagi .. 30ari bulan aku nak join sana..pi tolong.. aku sumbangkan tenaga aku tok kat sana..

1001 persoalan yang di tanye.. banjir2 di kelantan tuh air datang dari mana.. itu yg pening sekali.. hmm ape2 pon sekrang kelantan da menerima bantuan yg banyak.. hmm.. sampai satu tempat tu bekalan makanan tu leh simpan sampai 3 tahun..

ho yang menariknye.. kat sana Sebatang lilin RM10.00.. uh.. memang mahal.. so sesiape yang nak menderma ape2 pon.. sila bagi ke link yang betoi.. aku takut. kebanykkan org mengambil kesempatan keatas bencana (take advantage) .. itu sudah kite sedia maklum..

wallahualam..

hari ni pulak citenye.. hmm br1m da masuk dah.. hahahah.. ape lagi nye.. hmm ok laa dapat br1m .. hmm seperti biasa.. aku da jadi macam cikgu dah suh bebudak merayap2 yang tahun 1 tu masuk kelas.. dah macam cikgu disipin dah.. ahhaha.. parent2 sume dok semeja.. then sembang2 gosip2 hahaha.. dari hantar anak sampai ke rehat.. mcam bany nye topik yang mereka sembang kan. aku cuma tutupkan telinga.. ahahha.. almaklum lah aku takde smart phone nak mengalihkan pandangan.. hhehehe

petang tadi .. aku dok main hujan da ni.. hmm abis basah kuyup hahaha.. biasala.. hmmm
ape2 pon aku harap dapat  terus sihat dari segi fizikal dan mental..


  • Share:

You Might Also Like

0 comments

Thank You For Your Comments Feel Free To visit Again~