Bahasa Itu Murah II

By cikwie - Januari 07, 2015

tadi baru aku teringat petang tadi nye cite
tentang bahasa yang agak berat untuk dibaca ehh bukan untuk dibaca..
keliru aku bila membacanya disebabkan yang menulisnya dari segi
perspeksi aku lemah lembut dan sopan.


kadang2 marah.. benci.. terluka, idea.. pendapat boleh di luahkan dengan gaya bahasa
yang berbeza. disitu aku dapat tahu yang dari gaya bahasa yg diluahkan dari org tuh
sikit sebanyk dapt juga memahami sedikit identiti org itu

ye la cite petang tadi ni camni.. aku dok ngan kawn aku yg dok asik men hp dikala petang.. haa.. biasa lah aku takde smart phone.. ahahha pas tu memang kat situ ada awek lah.. biasalah mereka.."lelaki" termasuk aku? ehh tidak.. bnyk kawan-kawan lelaki punya girlfrends ckp aku ni belagak .. haizz bukan camtu.. aku malas campur itu je...ok berbalik kepada cite tu.. haa biasala look around guna wechat.. owh.. tepat skali usar awek yg berada dihadapan aku.. deme pon menyiku aku yg dok sibok makan..

tuu haa awek ni.. lalu aku lihat dihadapan.. dan usar dlm phone kawan tu.. emm.. haa.. gi la add..  biasa lah deme add je kot.. then aku usar hmmmm.. dan usar la info.. hmm ehh.. rase macam ta maching ngan penulisan dia or perwatakan di depan mata..

memang jauh bebeza..hmm dan aku ckp kat kawan aku.. pi bace tu.. dia merapu situ..pi laa leh kaco2 mane tau dia nak perhatian dia mesti balas nye..

bagi aku usar sambil lalu je.. owh.. kadang2 aku tgk pon ta payah dekat laa. anak-anak sedara aku punya bahasa di facebook.. uhh.. murah gile bahasanya.. sampai aku sound.. "kalo dah add cikwie friends.. tulis elok2 bile post smthing.. walopon marah sape2 pon nak kutuk sesape pon.. please guna bahasa  pandai sikit." .. "cikwie takde mase nak hide2 post  .. cikwie nak tgk kome punya gaye". "pi buat id len tuk kawan2 kamu... ".

aku terajar pulak suh deme bukak id lagi satu di fbook. hahaha.. haiz.. kadang2 tu lew.. kan..bahasa dak2 sekarang ni.. ssh .. sampai terfikir dahulu..

"dulu aku ada tulis smthing yg mcm tu?"

sekrang aku malas nak troll2 org .. malas nk wat lawak... biar aku tulis sejujur ape yg nak aku kate. walopon pedih di jiwa diorang tapi lambt laun deme tahu sbb ape aku ckp cam tu..

ok nite.

  • Share:

You Might Also Like

0 comments

Thank You For Your Comments Feel Free To visit Again~