Sebelum Tu.

By cikwie - Julai 13, 2019

Ha kat sini,
Aku nak share sikit dulu aku macam mana reminder..
aku dulu memang macam ni kot
macam sekarang



hobi aku dulu menulis wasiat aku sendiri.
random je waktu nak buat.. then aku tulis
contoh yang selalu aku buat adalah..

bila tiba hari jadi aku
contoh hari jadi tahun 2018 akan dibuka wasiat hadiah tu tahun 2019
aku selalu buat benda tu.
aku rase ada entry yang lama aku telah terangkan entah tajuk yang mana
entah2 aku dah draft kot..

tak tau sebab ape..
aku suka teka aku akan jadi ape,
dan aku membacanya
dan lihat watku tu dalam penulisan aku macam mana
dan waktu aku membaca wasiat tersebut . keadaan aku macam mana

tu yang dulu aku pegang
"nak tengok kita nye future.. kena tengok waktu ni.. mean sekarang"

korang tak pernah nak cuba kan?
cuba laa sekali ..
ala setahun je kot..
simpan jangan buka sampai cukup setahun.

Hmm pelik hobi aku ni.
so aku tadi mengemas bilik
so terjumpa laa smthing yang aku note
agaknya dalan tahun 2012 kot. mase aku note
randomly pick date untuk aku baca..

so buat masa tu aku menulis diari
betul2 tulis diari

yang ada dalam  diari ni
-Note.
-Aim
-Kewanggan
-gosip takde dalam tu..
-self thought
-kata kata semangat sendiri

Ah~
What the Hell

lawak tapi itu realitinya.
aku share.
dahulunya aku kerja sebagai pembantu kantin sekolah
so..
ada sekolah ada la duit.
so mase ni just be cheap
jimat..
semangat..
dan mase tu huru hara.

ayat2 dalam buku diari ni lah aku sentiasa membaca.. dahulu lah lepas tu
bila aku dah berubah aku x baca dan simpan
bila aku lost aku akan baca
untuk reminder
dan bersyukur waktu sekrang
"bukan untuk kenang kenangan lama ye.."
aku taknak pon cerita hal2 lama
tapi entry ni aku nak share cara aku berfikir dan menyelesaikan masalah

dan
mungkin blog ini pon salah satu kaedah aku untuk melihat aku
dan menilai sejauh mana aku ..
dan satu hari nanti aku akan lihat semua entry yg ada dan
postmortem

" dan mungkin bila nanti... " ehhh bukan lagu
Peterpan - Mungkin Nanti

bila nanti aku lost or just nak reminder  selft healing
aku akan bace dan akan mendapat positif aura yang aku karangkan di entry 
tersebut.

peleeeekkk nyeeee...

wallahualam

psssst :BCC say: "Sekrang rase nak clearkan jiwa ...tapi nak menikmatinya lagi....ahh pelik"

  • Share:

You Might Also Like

0 comments

Thank You For Your Comments Feel Free To visit Again~