Diskriminasosial

By cikwie - Julai 03, 2019

(hasil carian google)


Diskriminasi
merujuk kepada pelayanan yang tidak adil terhadap individu tertentu, di mana layanan ini dibuat berdasarkan kumpulan yang diwakili oleh individu berkenaan. Diskriminasi merupakan suatu amalan yang biasa dijumpai dalam masyarakat manusia. Ia berpunca daripada kecenderungan manusia untuk membeza-bezakan manusia.

contoh yang aku ambik dari wikipedia
ape dia?  wikipedia..
bukan wid wikki dalam transforme tu..
ahahahah

Adakah aku diskriminasi kepada orang lain?
hmm barangkali hipokrit

aku pon tak tau lah sebab ape..
dalam family pon ada diskriminasi
yang di kenali sebagai "anak emas" kot

dalam business pon aku pon turut terasa aku ini diskriminasi kan org disebabkan beberapa faktor yang tertentu

dalam perkerjaan pon ada, staff2 dan lain2.. boss2 pon sama
ada juga sifat tu

Sedar x sedar je

Aku pon ta tau
cuba sedaya upaya untuk tidak diskriminasi terhadap sesiapa yang datang ..

Mungkin Attitude yang datang tu menyebabkan aku diskriminasi

Hmm.. kenapa ape tulis entry ni?
aku terpikir banyak benda la pulak sejak akhir2 ni
its too deep to think..
but otak aku senangtiasa.. memikir

oh..
Tak tau lah.

Aku melihat secara keseluruhan banyak diskriminasi yang telah dilakukan oleh kita semua
dari sedar atau x sedar

contoh..

"berhadapan dengan kawan"
"berhadapan dengan musuh"

kat situ pon dah ada diskriminasi
dan aku akan cuba berlaku adil dan insyallah akan terus berbuat demikian

lepas taip entry ni baru aku pikir tajuk

"DISKRIMINASI TERHADAP MUSUH"

huh!~.

kalo disriminasi terhadap diri sendiri macam mana pulak?

  • Share:

You Might Also Like

0 comments

Thank You For Your Comments Feel Free To visit Again~