Semalam

By cikwie - Oktober 02, 2009

Connet...
Unable to connet...
Redialing ...
Try Connecting the Host..
Fail..
Unable to connet...
Auto Connet in 3 sec .
1..
2..
3...
Try Connecting the Host..
Fail..
idled..

Huh Tuh la semalam punya cita. Ahaks memang susah nak connet.Hmm kalo dah connect Buleh tahan juga lembabnya. Ape pon Srang neih Ok sket. malas semalam pon rasa cam ok. rasa network tak bz kot org menyampah nak main dah.

Semalam nye cite aku ada chat ngan mamat dari philipina aaa..Aku kenai dari online game. Bole laa chat ngan dia sib baik broken english aku dia paham. Anyw aku kesian tgk negara diorang kena Tropical Storm huhu aku tanya laa dia "how your house?" "......its ok im not in the zone" "But.. So sad and worst nightmare in Philipine history" kata beliau kepada aku ( camtuh la bunyi nya ) sebenarnya ini intro cite xmo cite philipina la.

Nih haa pasai Earth quake kat indon tuh. Pihak internet ***** (nama dirahsiakan) ckap gegaran tuh menyebabkan tiang komunikasi terjejas iaitu Patah (melawak je) takde laa dia cakap currently down. Tuh pasai aku nek gile tak tau nak wat pa.. chat laa ngan mamat philina tuh serta rakan2 di ym. Ahaks jgn lupe add aku naverlands@yahoo.com

Bab nieh yg menarik nieh si mamat tuh (si philipn ) pon tau. gempa bumi di indonesia tuh. dia cakap laa "kenapa indonesia selalu jadi camtuh bencana alam?" (aku translate kan almaklum speling aku pon POWER dalam bahasa ingeris) aku cakap laa "diorang dikelilingan bulatan gunung berapi" ( ala aku pon lupe ape nama saintipik nya mase belajar geography dlu ) wakakka dia pon tau. pas tuh dia ckap tuh laa "BALA" (translate)
Oh aku ckap ke "y u say like that?" Pas tuh dia kasi laa

keyword "(telah diubah)" dia suh cari kat YOUTUBE.COM (dinasihatkan anda 18 thn keatas. aku rate [20SG]) huh. dia cakap la dia kristian dan org "di indonesia kill org kristian kat sana". Aku cakap laa aku nieh "I am muslim. and what they do is not right! (selepas aku lihat la Video Clip tersebut [keyword paso cari laa yg berkaitan dengan indonesia bnyk kt situ] ) Extremist people". Then ceh wah. jadi dia pon tau aku bukan sejenis ngan org dalam youtube tuh. Mayb gak laa skrang nieh tak patut ada dlm tuh video2 yg membangkitkan kemarahan.

Selepas Tuh dia pon tau dia tukar la topic. kekek pas tuh dia mintak tolong sket pasai projek dia ( belajar IT ) "Steaming network" aku pon sugest la ape2 yg aku tau. "aku belajar graphic" so sape2 tau leh laa kasi tau aku laa pasai tuh "orang pro2" pasai it sila laa msg2 aku kekekke. Hilang jugak buhsan aku semalam hoho memandangkan internet terlalu slow. jadila aku chat2 je ok gak chat lame2 ngan orang huhuhu banyak ckap kot.

Ok la anyw BENCANA ALAM MEMANG TAK DAPAT DIELAKKAN. hoho alhamdulilah la MALAYSIA nieh OK.

I felt so sad for both country!.

  • Share:

You Might Also Like

0 comments

Thank You For Your Comments Feel Free To visit Again~