Nyaris...

By cikwie - April 05, 2012

sos google image

Gaggagaga, Memang... laaa.. aku tak update.. harap maaf laa kan.. takde cerita yang menarik kepada pembaca hantu kat sini. takkan laa nak tulis benda merapu je ari2.. hmm kalo cam tuh TAK GUNA LAA FACEBOOK UPDATE STATUS . ramai pula buat blog? YE DAK?. haa cam nieh

ari nieh ada malaun mana tah.. (perempuan) mai call aku.. nak kasi aku hadiah? disebabkan aku pengguna debit card yang tegar katenye.(bukan tegar laa.. selalu je laa guna). haa... sib baik laa malaun nieh aku da lupe company ape dia mengebangnye.. hmm.. dia nak update status card aku? CEH WAH... best nye.. ada org tolong update... TAPI INGATLAH  KORANG.. jangan sesekali membocorkan nombor2 apetah lagi PASSWORD anda kepada orang yang tidak dikenali..

haiz.. cam nieh ceritenye.. sebenarnye aku da buget mesti ada orang punya yang akan call aku.. sbb.. ada itu hari aku menerima pangilan no telipon entah macam bukan no tepon ada +03XXX, je nombor dia.. hmm aku ignore je.. hmm..  hari nieh lah.. aku terangkat nom phone .. ( nombor yang normal ) 10 angka. haizz.. ingatkan mmber aku tepon.. rupenye SI KAKI SCAM rupanya yang tepon.. berani YEK diorang nak tepon orang.

memang tak menjadi kesalahan besar pabila menalipon sesaorang. kan.? memang.. dia da tanye kat aku da pon aku bz ke idak.. aku NAK SANGGAT laa mendengar penjelasan dari pihak mereka.. AH.. merepa yang FEDUP ngan karenah aku suka bertanye.. sampaikan.. aku tanye  nama company tuh sebanyak 4 atau 5 kali.. dia pon tak buhsan2 menyebut nama company tuh.. hmm...

takpe derang tidak berjaya MEMPERMAINKAN perasaan aku.. wakkaka..haiz.. biasa laa aku sib baik aku berpikir takde jalan MUDAH ...  alih2 diorang yang  fedup.. terus derang cakap "ENCIK WIE (bukan nama sebenar)  awak jangan main-main... perbualan ini sedang di record.." YEEEEEEEE saya .. tergelak aku dengar... kenape diorang jawap macam tuh? sbb aku tanye soalan cepu emas kepada diorang " PUAN .. ( aku tanye la nieh )...KENAPA 3rd PARTY COMPANY BOLEH DAPATKAN NO TELEPHONE SAYA?" ) ....  haizz.. teringat  kata MALAUN nieh...NIH COMPANY BESAR NIEH ENCIK JANGAN MAIN2..... pedulik ape nye.. sape yg main TEPON?...  *"pengakhiran perbualan  MALAUN nieh  dengan tegesa2 terus meletakkan ganggang HANPONE DIA..."    pas tuh aku gelak sorang2 depan pc.. terus update facebook...

haa.. sib baik laa aku tau.. dalam perbualan tuh.. katenye da nak kasi hadiah sbb aku pengguna debit card.. dia tanye.. kat saya ada lambang VISA atau MASTERCARD...  pas tuh nia nak update.. dia ckap BILA LAA TARIHK LUPUT card tuh.. mase tuh aku kerap bertanya  COMPANY tuh.. kat mana.? kenapa dia leh dapt no tepon.. ahahha... KALO diorang nak KASI HADIAH.. kasi laa KEJUTAN... terus hantar hadiah... baru laa orang senyum sampai ke telinga dapat hadiah... YE TAK?. ini kan pula diorang tuh nak ambik tindakan terhadap aku? sbb aku tak beri kerjasama? ah... tuh yg lawak.

sungguh nak menipu pon tak reti... kalo aku laaa kan.. ada jalan lain laa.. nak nipu orang... EH SILAP.... saya malas mengajar...... OK laa.. terimakasih kepada facebook frend aku.. yang setahun yang lepas saya ada terbaca bagaimana mondus operandi.. PARA MALAUN SCAMER nieh.. hmm

ok laa aku nak kasi tau je.. korang.. kalo korang nak layan BAIK PUNYA.. korang layan laa..jgn laa sampai terKANTOI number korang  atau passwrd... huhuh BAHAYA debit card.. TOLAK TERUS PON BOLEH ta payah nak approve...guna HPONE...


PERSOALAN yang terakhir... camne laaa.. derang leh dapat no TELEPHONE AKU? .
*DARI bank itu sendiri?
*DARI company 3rd party  yang menjalankan business kewangan seperti P*YPAL* atau iP*y88? (MONEY GATEWAY)
*DARI membeli TIKET WAYANG? ( paling baru aku gunakan )

macam mana buleh terlepas? HAAAAAAAA... sumenye ada UDANG DISEBALIK BATU...
ape saje laa HANGPA NIEH... terpaksa laa aku membace undang2 pulak... haiz...

ok laa sebelum aku MEREPEK dan TERUS merepek.. aku nak cakap kata penghabisan.. PASTIKAN ANDA TIDAK TERPEDAYA, TANYA ORANG, MINTAK PENDAPAT, atau PALING SENANG, kalo anda  RAGU-RAGU cakap je KORANG SIBOK.... kalo anda tak percaya.. dalam masa 2 bulan nieh anda  TRY guna  DEBIT CARD anda..!!!  70% mesti ada orang nak tepon ....ENTAH aku men bedal je,

nota ringkas : "MALAUN TERSEBUT ADALAH SEORANG PEREMPUAN BUKAN ISLAM DAN TIADA PELAT CINA well u know what i mean"
nota ringas ringan lagi : "kalo company diorang betul diorang akan call aku esok"

p/s : http://cikwie.blogspot.com says: "BERHATI-HATI ketika membeli atau mengunakan DEBIT CARD, (saya ada buku 555 untuk debit card saya )"


Oh saya lupa..... KADANG-KADANG ADA SCAMER YANG SEDANG MENCARI MANGA BARU DI RUANGAN INTERNET INI, BERHATI-HATI LAH, saya pon da mulai rasa CUAI....

  • Share:

You Might Also Like

0 comments

Thank You For Your Comments Feel Free To visit Again~