Raya dan duit syiling

By cikwie - Julai 28, 2011

Alkisah aku terbace dlm surat khabar dan sumber2 di internet.. yang malaysia akan mengeluarkan syiling tebaru... yg lebih ringan...(ringan mananya... kalo da bnyk ttp berat)

memang time raya2 cam gini aku perasan mesti ada kuar duit baru.. yg aku hairankan..ramai yg berebut nak tukar.. ahahah

SYILING hmm.. aku hari2 pegang duit syling.. entah laa aku rasa ada yg fake.. hmm well kita tau tentang duit syling RM1.00 dlu.. kesemua simpanan aku duit syling 1.00 tuh 80% palsu.. WOW.. bertapa bodohnya kita.. hmmm.. aku  tadi melihat syiling RM0.20 sen.. aku kumpulkan tahun pengeluaran syiling... hmmm aku  tahun 2000 ada... 2001 ada... 2002 ada.... 2003 hmmm takada........... dan seterusnya 2004~2011.... wow... tiap2 tahun ke malaysia keluarkan syiling ke?..

or ada yg fake.. dan di pahamkan,,, dan aku amati betui2... syiling RM0.50sen pon ada yg fake... ye laa.. aku hari2 pegang duit syiling... dah tau beza... berat ringan nya wit syiling tuh...skrang nieh aku sedang mencari duit syiling RM0.20sen tahun 2003. siapa ada leh contek aku.. aku nak  FREE... hmm.. aku akan usaha mencari...

bab nak buat wit syiling nieh senang je.. ada mesin = jalan.... laa... komplot tuh... ahahah POLITIK (politik itu kehidupan) tuh.. ahahaha... aku tableh nak tunding jari kat sape2 last2 kite yg kena...kena jaga2 la cam tuh

bab buat wit syiling nih... dipahamkan  EMAS = nilai pasaran  = mata wang negara berkenaan akan di keluarkan? betui ke.. ape tah ayat yg sepatutnya...aku tak tau... hmmm.peing laa dlu tau laa... skrang da tak tau.. lagipon aku bukan acount punya olang... 2x9 pon tercungap2 aku nak jawap 

RAYA hmm.. pula.. mane ada org nak kasi wit syiling pon.. sume nye nak ringan... ahahha budak2 pon tau nilai duit skrang.. sampul2 raya pon sama.. takde dibekalkan dengan slot syiling...

alahai aku merapu makin lama makin tak best pulak...!

p/s : http://cikwie.blogspot.com :- "kira punya kira  rasa rugi simpan duit syiling"



  • Share:

You Might Also Like

0 comments

Thank You For Your Comments Feel Free To visit Again~