We Are Almost There

By cikwie - Januari 06, 2021

 


 Teringat aku pada mulanya aku hendak membuka business walaupon aku dah tingal hampir selama 5 ke 7 tahun tentang design.. berniaga itu memang dari dlu masa aku tolong family aku berniaga di kantin sekolah selepas abah pencen. mase tu pon aku tolong dan belajar partime design di sebuah intitusi swasta. itu pon kena paksa. teringat juga  akak aku  "wie siap2 ikot akak.." aku.. "huh nak kemana"   "pakai laa elok sikit.." -sapa akak aku..  tup tap kena register blajo... cehhh...bidang yg aku minat ialah multimedia..disebabkan aku bnyk x cukup result SPM aku.. aku terpaksa rela ambik couse graphic design berkomputer.. sekarang bukan aku nak cerita pasai ni.. saja ambil mood utk menulis tentang "si dia"


kenalan semasa kurus 10 hari, 

 " hai.. nak pangil ape ni? "  

 "dia"- sapa dia

" ooo sy shukri org pangil cikwie "

 " awak buat ape? "  

"ai buat graphic design dan buka kedai printing juga" -jawapnya dengan serius 

"ahh sama la kite.. ape² boleh laa kontek2 ye " .. jawap ku  

masa berlalu... pantas

nak dikatakan.. aku x tau nak lepak ngan sape mase makan di hotel tu.. dan aku bukan biasa pon makan2 kat hotel ni.. men duduk je laa.. sbb dah kenai serba sedikit.. so kebnykkan masa makan dok ngan geng fiqa.. ada 2 3 org lagi dan ak sebok dok skali... 

"semua dalam grop ws LPU.. so no phone ada la ye... ahahah"

hahah msg le ape lagi..

Lihat dia meneliti dalam laptop dengan kacamata bak kate org NERD

ahhahah  asik kena usik ngan geng2 belakang nya.. aku salah sorang daripadanya..

bila dia spoken untuk bertanya..aku bagi jawapan yg buat sakit ati akakakak kanak2 sngt kan

10 day dah habis.. semua tukar2  kad. dan 

dia mai melawat kedai aku yg kecik dan mase tu kite selfie

kebanyakan kita chat masa tu pasai work dan aku cube ngorat sbnarnya. 

ahaha apekan daya masa tu its not the best time..

aku sabar..

tetap msg dia

masa silih berganti.. gembira dia.. suka duka dia aku terima dengan iklas. aku terus membantu dan timbul rasa sayang.

nasihat demi nasihat .. 

lawak demi lawak

menyampah demi menyampah

marah demi marah

jeles demi jeles

ragam demi ragam

itu merapatkan kita. tanpa kita sedar

aku sering menolak.. sbb aku nampak belum tiba masanya dia bersedia

hahahah MALU sebenarnya.. bila berbicara

but now. segala doa yg aku sisipkan.. doa2 family.. kawan2 

alhamdulillah

 

Thanks for Reading!

-------------------------


 🔥 Support 🔥

💵 Direct Donation: http://paypal.me/cikwie


🎥 Youtube 🎥

▶ Youtube : https://www.youtube.com/wietube


🎤 Social Media 🎤 

🐦 Twitter: https://twitter.com/cikwie

📷 Instagram: https://instagram.com/mrcikwie

🎭 Facebook: http://facebook.com/mrcikwie

 

  • Share:

You Might Also Like

0 comments

Thank You For Your Comments Feel Free To visit Again~