Revolusi Politik Kulit

By cikwie - Oktober 02, 2013

Hmm ye lah, aku terpangil utk menulis isu politik kulit, ahah ni dalam kontek kilang2 yang besar2 hmm. memang mereka bermain politik kulit.. walaupon mereka yg ckp "we dont play politik here". mereka yang bermata sepet yg bermain dan mereka bermuka2.

benar kata akak aku. memang mereka pandai berlakon dari isu ini, yelah.. pada mulanya kite berkerja bersungguh2  memperbetulkan ape yg ta betul secara sistematik.. last2 salah yg sebelom masuk kerja pon disalahkan kita, dan mengambik tindakan ta masuk akal? diamana permainan disana?

disini pon salah kecil secara halus mereka salahkan kita 100%, hmm itu lakan.. nak wat camne.. mereka skrang .. ehh aku rasa MUSIM nih... entah ada satu revolusi yg ORANG kita ta tahu? hmmm apekah? ye laa kawan aku pon dh resign sebab benda kecil je.. disebabkan simata sepet ni berkuasa...

ikot kan keadaan dari system media sosial mereka pon bermain dari segi membuat fitnah dan dakyah mereka.. dlu pon aku pernah berkerja dengan simata sepet ni.. hmm memang diorang sedut habis.. aku.. well nak wat camne aku masa tuh mengambil pengalaman yg besar.. dah tau selok belok.. mereka..

aku rasa kan sekrang.. mereka ta patut diberi muka.. disebab kan PRU yg lepas aku dapat rasakan.. ehh ramai org dpt rasakan.. mereka ini tidak boleh dipercayai.. ye laa.. atas dasar politik kulit mereka...

"MEREKA YG SEPET MENGATAKAN  KITA YG SAWOR MATANG INI RASIS , TETAPI KULIT SAWOR MATANG NI TER PEGANG DENGAN " Anak kera di hutan disusui, anak sendiri di rumah kebuluran"..." 

ye lah.. memang pon. nak buat mcam mana.. yg sawor matang yg dlunya susah.. dibantu.. dan berjaya tidak pulak memandang kulit sawor matang yang lain  tambahan pula mencekik dan memijak. 

kita mampu berusaha.. tetapi ada had nya

  • Share:

You Might Also Like

0 comments

Thank You For Your Comments Feel Free To visit Again~