Semuanya Boleh JUALAN LANGSUNG

By cikwie - September 19, 2011

aha nieh nak cerita sikit tentang direct selling, Ok gak pendapatan saleman/woman, di sebabkan mereka sering mencari orang untuk membeli brangan yang dijual. ( memang laa nak kena jual ). kadang2 kite rasa terganggu dengan kehadiran mereka, memang kadang2 ok gak... kadang2 diorang memaksa kita membeli brangan .. kadang2 (banyak betui kadang2). barangan yang dijual tak sepadan ngan harga.

ye laa aku pon tau memang diorang punya kerja la.. ikot komisyen barangan yang dijual. UHUH.. bukan aku nak cerita tentang kerja mereka.. tapi aku ada benda pasai direct sale nieh.

Ada hari tuh aku baru lepas keluar dari bank. naik moto la nieh balik. Berhenti dekat simpang. "YO Bro" .. ape hal lak mamat nieh.. "aku senyum sinis." . " LU mau batu ke? = laaa... benda nieh pon ada direct sale ahahah hebat la mamat nieh..  "batu??... tak mau lah" aku ckp kat mamat tuh... "Ok bro baik punya nieh" katenye... aku pon senyum je laa ... pas tuh dia tanya " wa tolak murah je" - mau je aku tanye dia ( ada pakej ke?) buy 1 free 2... ahahahahah....tuh kalo aku tanye.. pas tuh aku pandang dia.. dia pon ckap "boleh laa" pas tuh aku cakap " TAK MAU takpe laa" (dengan senyuman dan aku tergelak "gile toi mamat nieh jual benda nih secara direct sale") "OK LA BRO.. kalo lu mau.. LU ambik no tel nieh" dia hulurkan kertas (wah wah wah ada contect number) bisness man laa lu bro. aku pon dengan selambenye buat mamat tuh ta nampak je terus aku blah dari simpang tuh.

ye laa mentang2 laa muke aku nieh tak hensem... ingatkan aku nieh penagih ke? ahaks..  alahai.. memang betui  semua orang "judge muke je tau"  alahai... macam nieh JUALAN LANGSUNG PON ADA!!! igatkan brangan HALAL je.. rupenye BLACK MARKET pon ada gak jualan langsung.

selepas aku di rumah aku berpikir.. UH.. myb laa mamat tuh SPY undercover cari orang yang menghisap dadah sintetik tuh... or just dia betui2 baru bukak cawangan "PUSHER BARU" kot.. Bahaya toi.. dlu memang susah nak dapat dadah2 nieh semua.. skrang nieh secara terang je derang jual.. jaga2 laa ahli keluarga kita, kawan2 kita, dan masyarakat2 kita mana tau diorang tergoda dengan mulut manis SI SALESAMAN yang menjual barang HARAM.

terus aku cakap di sini " JUALAN LANGSUNG = Bagus, Menepati citarasa" kadang2 apabila korang nak menjual secara langsung  korang kena ada kateria  sebegini gamaknya
1- tak tau malu
2- pandai bercakap
3- berpewatakan mesra
4- pandai menarik perhatian
5- ayat power
6-Closing sesuatu perkara yang muktamad
bab orang cakap "MONKEY SEE MONKEY DO" -memang ada dalam kamus  si penjual secara langsung.

p/s :http://cikwie.blogspot.com say: "KITA JUAL MENGUNAKAN KUASA MULUT (ahaha seperti ahli2 politik)"

  • Share:

You Might Also Like

1 comments

  1. hahahah...bukan sbb kamu x hensem...tp sebab kamu tu kurus sgt..tula org suruh makan xnk!!1

    BalasPadam

Thank You For Your Comments Feel Free To visit Again~